Co może zrobić właściciel firmy świadczącej usługi w branży motoryzacyjnej, żeby przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów? Jak wynika z badań – 2/3 zainteresowanych wskazuje na rozszerzanie zakresu oferowanych usług[1]. Ale nawet ich rozbudowany katalog nie gwarantuje sukcesu, jeśli wie o nim tylko garstka ludzi. Żeby zatem zwiększyć dotarcie do potencjalnych klientów, trzeba ogłaszać swoje usługi w internecie – najlepiej na największych serwisach ogłoszeniowych.
Mimo zawirowań na rynku, warsztaty świadczące usługi motoryzacyjne mogą z optymizmem patrzeć w przyszłość. Jak wynika z danych CEPiK, w samym tylko styczniu 2023 roku w Polsce zarejestrowano ponad 88 tysięcy samochodów osobowych, czyli o 4 tysiące więcej, niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku[2]. Wydaje się zatem, że klientów nie zabraknie, zwłaszcza że inflacja skłania wielu kierowców do rezygnacji z kupna nowego auta i inwestowania w to już posiadane.
Perspektywa rosnącej liczby klientów nie powinna jednak osłabiać czujności właścicieli warsztatów. Wręcz przeciwnie, to właśnie teraz powinni oni podejmować działania, które służą budowaniu rozpoznawalności i umacnianiu ich pozycji na rynku, nawet jeśli to tylko rynek lokalny. W przyszłości może to zaowocować nowymi klientami. Najprostszym rozwiązaniem jest umieszczenie informacji o swojej ofercie na OLX – największym serwisie ogłoszeniowym w Polsce, z którego każdego miesiąca korzysta prawie 13 mln Polaków.
Każdego miesiąca na ogłoszenia w kategorii Motoryzacja na OLX odpowiada 2,7 mln użytkowników. Wśród najczęściej wpisywanych haseł znajdowały się: polerowanie, renowacja felg, naprawa skrzyni biegów, konserwacja podwozia czy regeneracja filtrów. Zainteresowanie konsumentów tą kategorią, pokazuje, że internet ceniony jest jako źródło wiedzy na temat dostępnych usług. To zaś dla osób prowadzących tego typu działalność jasny sygnał, że powinni być tam obecni. Mogą pozyskać nowych klientów, a w dłuższej perspektywie – zbudować rozpoznawalną, lokalną markę.
OLX to doskonałe miejsce dla przedsiębiorców, którzy chcą wypromować swoje usługi, a nie mają większego budżetu na działania marketingowe – mówi Artur Kołpowski head of services w OLX. - Bez ponoszenia dużych kosztów otrzymują oni możliwość wykorzystywania narzędzi, takich jak np. personalizowana strona internetowa, i dzięki temu mogą budować rozpoznawalność swojej marki na większą, niż tylko najbliższa okolica, skalę – dodaje Kołpowski.
Dla wielu małych firm, zwłaszcza działających lokalnie, promowanie się na największym i najpopularniejszym serwisie ogłoszeniowym w Polsce to realna szansa na pozyskanie zleceniodawców. Użytkownicy platformy poszukujący usług, najchętniej wybierają te świadczone przez podmiot, działające w najbliższej okolicy. Ale to również sposób na rozszerzenie swojej działalności na teren, np. całego województwa. Poza tym OLX oferuje firmom też cały wachlarz rozwiązań – firmową stronę, na której można dodać opis swojej działalności oraz logo, a która umożliwia zarządzanie ogłoszeniami oraz weryfikowanie ich skuteczności.
Kolejnym, istotnym dla wielu osób argumentem są koszty. W przypadku OLX jedyne, jakie ponosi przedsiębiorca prowadzący konto firmowe na serwisie, to te związane z dodaniem ogłoszenia lub jego wypromowaniem. Co istotne, skorzystanie ze wszystkich oferowanych rozwiązań nie wymaga specjalistycznej wiedzy ani czasu. Rozpoczęcie współpracy z OLX trwa tyle, ile zakładanie konta firmowego – statystycznie około minuty.
[1] Dane z raportu „Przemysł, handel i usługi w motoryzacji – podsumowanie sytuacji po IV kwartale 2022 r. i prognozy „Zmiany, wyzwania, problemy – czego w roku 2023 spodziewa się branża motoryzacyjna”,
[2] http://www.cepik.gov.pl/statystyki
Link do strony artykułu: https://wycieczki.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/lokalnie-nie-znaczy-offline-o-korzysciach-oglaszania-swoich-uslug-online-w-branzy-motoryzacyjnej